Centrum Usług Dydaktycznych Sp. z o.o. w Rzeszowie

telefon kontaktowy - 17-856-92-88; mail - biuro@cud.rzeszow.pl

logo

Aktualności

IV Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa

plakatBĄDŹMY RAZEM (IX)

ŚWIATOWE DNI AUTYZMU – Lublin 2017

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie

Zespół Szkół Nr 4 w Lublinie

15 - 16 maja 2017 r.

IV Ogólnopolska Konferencja

Naukowo-Szkoleniowa

„Sposoby pracy w dziećmi i dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu – przejawiającymi zachowania problemowe – według modelu Pozytywnego Wspierania Zachowań”

Lublin, 15 – 16 maja 2017 r.

 

 

 

 

 

 

Miejsce: Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie ul. Projektowa 4

Organizatorzy:

  • Wydział Pedagogiki i Psychologii Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
  • Zespół Szkół nr 4 w Lublinie

Proponowany Patronat honorowy:

  • Metropolita Lubelski
  • Marszałek Województwa Lubelskiego
  • Wojewoda Lubelski
  • Prezydent Miasta Lublin

Komitet naukowy:

Komitet organizacyjny:

  • dr Katarzyna Patyk
  • mgr Bożenna Kowalik
  • mgr Ilona Hofman
  • mgr Wojciech Sekta
  • mgr Anna Skierczyńska

Program:

Podczas konferencji przedstawione zostaną:

  • Sposoby zmian środowiska
  • Procedury uczenia konkretnych umiejętności
  • Możliwości zastosowania strategii, które zapobiegają pojawiania się zachowań problemowych
  • Sposoby na szybkie i bezpieczne poradzenie sobie z sytuacją w przypadku wystąpienia zachowań trudnych.

 

DYREKTOR LIDEREM NOWOCZESNEJ EDUKACJI

 

Wyższa Szkoła Humanitas

zaprasza do udziału w Konferencji

DYREKTOR LIDEREM NOWOCZESNEJ EDUKACJI
  24 listopada 2016 r., aula WSH w Sosnowcu
godz. 9:00 - 14:50

 

Konferencja "Dyrektor Liderem Nowoczesnej Edukacji" jest kolejną z zapoczątkowanego w roku 2015 cyklu konferencji pt. „Dyrektor Liderem”, adresowanych do Dyrektorów Szkół oraz Naczelników Wydziałów Edukacji. Tym razem ma ona na celu rozpropagowanie idei nowoczesnej edukacji i zwrócenie uwagi osób zarządzających placówkami oświatowymi na konieczność wykorzystywania w procesie edukacyjnym nieszablonowych metod nauczania.

Różnorodne innowacyjne i efektywne zarazem metody pracy z dziećmi i młodzieżą, chcemy zaprezentować uczestnikom konferencji w sposób wręcz namacalny - bardzo praktyczny, narzędziowy. Tematyka, wokół której będziemy się poruszać obecnie dotyczy między innymi zmian w podstawie programowej kształcenia informatycznego, szczególnie wokół programowania wizualnego, praktycznych aspektów programowania w języku Scratch, czy programowania w szkole w aspekcie finansowym i organizacyjnym. Ważnym elementem merytorycznym konferencji będzie omówienie nowych metod i sposobów nauczania w tym myślenia wizualnego, metody WebQest, czy wykorzystania nauki gry w szachy w nauczaniu matematyki.

Eksperci zaproszeni przez WSH do udziału w konferencji, przy pomocy różnorodnych metod będą przekonywali uczestników o tym, że najbardziej skuteczne, a przy tym pochłaniające uczniów jest nauczanie przez doświadczanie. Taka atmosfera panować będzie zarówno w trakcie wystąpień ekspertów na forum wspólnym, jak również w trakcie warsztatów tematycznych, podczas których uczestnicy konferencji będą pracować określoną dla danego warsztatu metodą.

W programie m.in.:

Programowanie w języku Scratch
Aspekt organizacyjny i finansowy programowania
Myślenie wizualne
 
Praca metodą WebQuest
Szachy w szkole
 
Robotyka, druk 3D i modelowanie przestrzenne
 

Program Konferencji  -pobierz w pdf

Prelegenci:

Sabina Furgoł
 
Krzysztof Kalinowski

Kamila Kałużna

Małgorzata Klich-Śmiałkowska

Ewa Kraus

Marek Szafraniec
Katarzyna Wilk

Jerzy Wiltosiński

Opłata konferencyjna

90 zł od uczestnika, obejmuje:

  • udział w konferencji,
  • możliwość konsultacji z ekspertami,
  • komplet materiałów konferencyjnych,
  • certyfikat udziału w konferencji,
  • poczęstunek.

Zgłoszenia

Zgłoszenia udziału w Konferencji prosimy kierować     najpóźniej do 17 listopada 2016 r.
za pośrednictwem  FormularzaOnline

Opłaty konferencyjne prosimy wpłacać     najpóźniej do dnia 18 listopada 2016 r.
na konto WSH: ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu,
nr konta:24 1050 1360 1000 0008 0337 9932

Kontakt do organizatora

Dział Studiów Podyplomowych, tel.: 32 363 12 21
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ORGANIZOWANIE SZKOLNYCH ZESPOŁÓW MEDIACYJNYCH

Centrum Usług Dydaktycznych w Rzeszowie
przy współpracy z Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
zaprasza
na bezpłatny kurs:
ORGANIZOWANIE SZKOLNYCH ZESPOŁÓW MEDIACYJNYCH
terminy:
I grupa: 25-26 listopada (piątek-sobota)
II grupa: 27 listopada, 2 grudzień (niedziela, piątek)
III grupa: 3-4 grudzień (sobota-niedziela)
IV grupa: 17-18 grudzień (sobota-niedziela)
Zapisy i informacja:
tel. - 17856-92-88,
email - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.cud.rzeszow.pl
ilość miejsc ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń

 

Przepraszamy limit miejsc został wyczerpany.

Nowe edycje studiów podyplomowych

Zapraszamy na nowe edycje studiów podyplomowych:
- Organizacja i zarządzanie w oświacie,
- Wczesne nauczanie języka angielskiego,
- Logopedia,
- Terapia pedagogiczna i rewalidacja dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (zajęcia w SOSW w Ropczycach - 1.10.2016r.)
Zapisy i informacja:
tel. - 17856-92-88
email - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.cud.rzeszow.pl

Terapia pedagogiczna

 

Zapisy:
www.cud.rzeszow.pl
Telefon - 17-856-92-88 | Komórka - 501 506 024
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zakończenie roku akademickiego

 

Z okazji zakończenia roku akademickiego 2015/2016 wszystkim Wykładowcom oraz Słuchaczom składamy najserdeczniejsze podziękowania za całoroczną współpracę i życzymy, by okres wakacji był czasem odpoczynku i radości.

Nowe kierunki studiów podyplomowych

Studia podyplomowe

   

 Nowe kierunki 

 studiów podyplomowych

 

 

z zakresu psychologii i psychoprofilaktyki realizowane  w roku akademickim 2016/2017:

  

 

 

 

 

 •         Psychologia biznesu dla menedżerów

 •         Psychologia komunikacji społecznej

 •         Psychologia transportu

 •         Psychologia sądowa z elementami mediacji

 •         Psychologia w sporcie dzieci i młodzieży

 •         Psychologia dla biegłych sądowych

 •         Psychodietetyka

                 Studia prowadzone przy współpracy z: 

        Wyższą Szkołą Ekonomii i Innowacji w Lublinie

Konferencja - Praktyczne wykorzystanie wiedzy z neurodydaktyki w procesie uczenia się ucznia

   

Centrum Usług Dydaktycznych w Rzeszowie

zaprasza

na bezpłatną konferencję:

 

Praktyczne wykorzystanie wiedzy z neurodydaktyki 

w procesie uczenia się ucznia”,

która odbędzie się

dnia 8 czerwca 2016 r. o godz. 9.00

w Hotelu Rzeszów, Al. J. Piłsudskiego 44

 

 

Konferencja przeznaczona jest dla dyrektorów, nauczycieli, psychologów, pedagogów i innych osób zainteresowanych.

Program konferencji:

900 – 930 – rejestracja uczestników,
930 – rozpoczęcie konferencji,
935 – Szczególne przypadki zmian w mózgu w okresie adolescencji - lek. med. Magdalena Kawalec – specjalista neurolog
1025 – przerwa kawowa,
1040 – Neurodydaktyka w kontekście wyzwań edukacji XXI wieku - dr Marek Kaczmarzyk - biolog, neurodydaktyk
1210 – podsumowanie i zakończenie konferencji

Zapisy:

Centrum Usług Dydaktycznych

ul. Fr. Kotuli 3A, 35-122 Rzeszów

tel. 17 856-92-88 / kom. 501-506-024

Zgłoszenia przyjmujemy do 4 czerwca 2016 r.

 

prześlij zgłoszenie online

 

.....

Konferencja - OSOBA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE

Stowarzyszenie „Tęcza” na Rzecz Osób
Niepełnosprawnych w Skołyszynie
oraz
Centrum Usług Dydaktycznych
w Rzeszowie
ma zaszczyt zaprosić
Sz. P. Dyrektorów, Nauczycieli oraz Rodziców
  na konferencję


„OSOBA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE”


która odbędzie się w dniu 16 maja 2016r. o godzinie 10.00 w sali konferencyjnej
Ochotniczej Straży Pożarnej w Skołyszynie


Patronat honorowy:
Podkarpacki Kurator Oświaty
Starosta Jasielski
Wójt Gminy Skołyszyn

Program konferencji:

9.30 -10.00  - Rejestracja uczestników

10.00 -10.30 - Otwarcie konferencji

10.30 – 10.50 - System wsparcia osób z niepełnosprawnością na przykładzie Stowarzyszenia „Tęcza” na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w Skołyszynie

10.50 – 11.15 - Występ artystyczny podopiecznych ŚDS w Przysiekach

11.15 – 12.15 - Zmiana paradygmatu w postrzeganiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną z podopiecznego na pełnoprawnego i niezależnego uczestnika życia społecznego

12.15 – 12.30 - Przerwa kawowa

12.30 -13.15 - Uczeń z niepełnosprawnością w szkole masowej

13.15 -13.30 - Dyskusja, podsumowanie i zakończenie konferencji

 

Prosimy o potwierdzenie uczestnictwa w konferencji poprzez wypełnienie formularza, podanie liczby osób chętnych oraz nazwisk uczestników, w dogodny dla państwa sposób: telefonicznie, pocztą lub na podany poniżej adres e-mail. do dnia 4 maja 2016r.
Dla uczestników konferencji zostaną wydane zaświadczenia potwierdzające udział w konferencji.

 

Dane kontaktowe:
Stowarzyszenie „ Tęcza” na Rzecz Osób Niepełnosprawnych
38-242 Skołyszyn 222
665187695 Ewa Zawilińska - Olech ( codziennie do godz. 14.00)
601587913 Beata Rogowska (codziennie od 14.00)
stowarzyszenie.tecza@wp.p l
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tematyka szkoleń na wspólne konferencje

 

Przedstawiamy Państwu tematykę wspólnych szkoleń
dla rodziców i nauczycieli w II semestrze roku szkolnego 2015/16

 

Prowadzący szkolenia - długoletni wizytator Kuratorium Oświaty
w Rzeszowie – mgr Marek Soja

 

 

 

  1. Co powinien wiedzieć, umieć i do czego dążyć uczeń, powierzony przez rodziców szkole.

Na spotkaniu wyjaśniane są cele, którymi kieruje się szkoła dążąc do tego, by jej uczeń, przyszły absolwent wiedział i potrafił rozwijać się dla siebie samego, swojej rodziny i potrafił znaleźć swoje miejsce w życiu wśród przyjaznych mu ludzi.

  1. Zadania nauczycieli i rodziców wspierających ucznia w jego niepowodzeniach i sukcesach.

Każdy, nie tylko nauczyciel, może mieć wrodzony talent pedagogiczny i dzięki temu bez nauki potrafi zmotywować swoje dziecko do nauki, pracy i wszelakiego rozwoju osobowości. Ale kto tego nie potrafi, może się tego nauczyć. Wystarczy tylko przestrzegać pewnych zasad, o których będzie można dowiedzieć się na spotkaniu.

  1. Czy warto wierzyć i ufać swojemu dziecku?

Oczywiście że tak. Ale na zasadzie ograniczonego zaufania. „Ślepa” miłość rodziców do własnego dziecka może przynieść czasem więcej złego niż dobrego, jeżeli np. będziemy mu wierzyć, że nauczyciel „uwziął się” na nie.

  1. Bliżej szkolnych przepisów. Prawa i obowiązki ucznia i rodziców.

Nieznajomość prawa szkodzi. A wiedza o nim pozwala uniknąć wielu nieporozumień w kontaktach rodziców ze szkołą. Co to są egzaminy klasyfikacyjne, kiedy muszą być organizowane sprawdziany wiedzy i umiejętności. Kiedy uczeń bądź jego rodzice mogą się odwołać od oceny. Jak przebiega egzamin poprawkowy. Czy Statut szkoły jest „martwym dokumentem”, itp.

Uwaga! Tematyka spotkań związanych z wyjaśnianiem i interpretacją prawa oświatowego może być układana zgonie z sugestiami i życzeniami dyrektora szkoły, nauczycieli i rodziców.

  1. Bezpieczeństwo w szkole. Zasady współpracy nauczycieli i rodziców w celu wyeliminowania zagrożeń w tym zakresie.

Podstawowe warunki dla bezpieczeństwa uczniów na terenie szkoły. Procedury bezpieczeństwa na zajęciach organizowanych w szkole i poza nią. Czy rodzice mogą być opiekunami na zajęciach pozaszkolnych (w tym wycieczkach?).

  1. Czy nauczyciel może być ekspertem pedagogicznym dla rodziców, a czy rodzice mogą być ekspertami pedagogicznymi dla nauczyciela?

Rodzice oczekują, że nauczyciel będzie takim ekspertem pedagogicznym i fachowo oraz bezstronnie pomoże nam wskazać dobre i złe strony naszego dziecka. Nauczyciele mają czasem pretensje, że rodzice źle wychowują swoje dzieci. A nie powinni, bo rodzice wychowują dzieci tak, jak umieją. O tych i innych sprawach wyjaśniających wzajemne stosunki pomiędzy nauczycielami a rodzicami będzie mowa na tym spotkaniu.

  1. Lepiej, żeby dziecko się ruszało czy lepiej, żeby nas szantażowało i zmuszało do zwalniania lub całkowitego zwolnienia z wychowania fizycznego?

Powody i zasady uzyskiwania zwolnień z wf przez uczniów w oparciu o zaświadczenie lekarskie. Procedury uczestnictwa na lekcjach wf w ograniczonym dla ucznia zakresie.

  1. Podstawowe powody niepowodzeń szkolnych mogą być wspólnie zdiagnozowane przez nauczycieli i przez rodziców.

Jak postępować z dzieckiem leworęcznym, jak pomagać uczniowi zapamiętującemu bardziej wzrokiem niż słuchem i odwrotnie. Jakie jest dziecko introwertyczne a jakie ekstrawertyczne. Praca z takimi dziećmi należy do warsztatu nauczyciela każdej szkoły publicznej. Brak pomocy niesionej przez rodziców nauczycielowi pracującemu z takimi uczniami może przynieść dziecku niepowetowane szkody.

  1. Zarządzanie ryzykiem w szkole – wspólne warsztaty dla nauczycieli i rady rodziców.

Przebieg warsztatów: Uczestniczą w nich: - wskazana przez dyrektora szkoły grupa nauczycieli, oraz członkowie rady rodziców. Warsztaty rozpoczynają się od wspólnego spotkania prowadzonego przez moderatora, którym jest prowadzący zajęcia. Następnie obie grupy pracują osobno. Ćwiczenia w grupie nauczycieli prowadzi dyrektor bądź wicedyrektor szkoły. Ćwiczenia w grupie rodziców prowadzi przewodniczący lub wiceprzewodniczący rady rodziców. Obie grupy osobno określają procentowo lub punktowo skalę niebezpiecznych zjawisk mogących wystąpić na terenie szkoły w oparciu o te same, przygotowane wcześniej przez prowadzącego założenia. Po zakończeniu ćwiczeń w grupach obie grupy porównuję uzyskane przez siebie wyniki i rozmawiają na ten temat, dążąc do zbliżenia stanowisk. Szkoła może dzięki temu lepiej kontrolować ryzyko swojej działalności, wypełniając tym samym zakres zadań przewidzianych przez kontrolę zarządczą.

  1. Ewaluacja wewnętrzna szkoły dokonywana wspólnie przez nauczycieli i rodziców.

Dyrektor szkoły określa zakres ewaluacji wewnętrznej, wg zasad zawartych w rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym. Przed spotkaniem uzgadnia z prowadzącym zakres ewaluacji. Prowadzący zajęcia opracowuje i technicznie przygotowuje plakaty ewaluacyjne. Ewaluacja trwać może w kilku oddzielnych grupach (nie więcej niż 4), w których osobno nauczyciele i osobno rodzice zajmują się symetrycznie tym samym problemem ewaluacji wewnętrznej. Po zakończonych ćwiczeniach te same grupy tematyczne nauczycieli i rodziców spotykają się razem i uzgadniają swoje stanowiska, wskazując na zagrożenia, stagnację, lub trendy rozwojowe. Wyciągają wnioski ważne dla podniesienia jakości pracy szkoły.

  1. Koncepcja pracy szkoły konsultowana wspólnie przez jej dyrektora, nauczycieli i rodziców.

W warsztatach, które prowadzi prowadzący zajęcia uczestniczą wskazani przez dyrektora szkoły nauczyciele, dyrektor szkoły oraz przedstawiciele Rady Rodziców i rad klasowych. Prowadzący przedstawia przygotowany przez dyrektora szkoły i nauczycieli zarys koncepcji pracy szkoły. Następnie rodzice podzieleni na grupy wprowadzają uwagi do zarysu koncepcji. Nauczyciele są sekretarzami poszczególnych grup, zapisującymi uwagi rodziców na plakatach. W tym czasie nauczyciele nie mogą komentować uwag rodziców. Mogą to zrobić dopiero wówczas, gdy rodzice i nauczyciele zbiorą się na sesji plenarnej.

  1. Czy można a nawet trzeba pomóc uczniowi zagospodarować jego czas wolny od nauki?

Jedni uczniowie potrafią zagospodarować swój wolny czas od nauki inni tego nie potrafią. Tych drugich jest niestety więcej. Inaczej zagospodarowują czas uczniowie szkół wiejskich, inaczej miejskich. Wspólne szkolenie dla rodziców i nauczycieli ma zainspirować rodziców do działań, które mają spowodować, by dziecku "czas nie przeciekał przez palce". Ale w taki sposób, by niepotrzebnie nie obciążać dziecka dodatkowymi zajęciami, odbierając mu całkowicie czas potrzebny do odpoczynku.

 

 

Uwagi do podanych tematów:

  1. Tematy od 1 do 8 prowadzone mogą być na ogólnej wywiadówce dla rodziców, mogą być też prowadzone dla rodziców uczniów w poszczególnych oddziałach.
  2. Tematy od 1 do 8 trwają nie dłużej niż 60 – 80 minut
  3. Tematy od 9 do 12 są przygotowane i prowadzone po uprzednich konsultacjach prowadzącego z dyrektorem szkoły. Ich czas trwania zależy od tempa pracy rodziców i nauczycieli, nie dłużej niż 4 godziny lekcyjne.

UWAGA! Wszystkie tematy mogą być prowadzone także jako szkolenia dla samych rad pedagogicznych w rozwiniętym czasowo zakresie (do 4 godzin lekcyjnych).

 

Harmonogramy

harmonogram

Galeria

przegld011
konf008
przegld002
konf005
przegld005
konf001

Formularz zgłoszeniowy

formularz