niepełnosparwanosc

Pedagogika korekcyjna (terapia pedagogiczna)

Studia podyplomowe

CEL STUDIÓW: Celem studiów jest uzyskanie przez uczestników kwalifikacji do zajmowania stanowiska terapeuty pedagogicznego zgodnie z  § 22 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli. Program studiów jest zgodny rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).

ADRESACI: Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich. Studia dedykowane są dla osób, które posiadają już przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej. Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane.

Do podjęcia studiów wymagane jest posiadanie przygotowania pedagogicznego*.

*w rozumieniu Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

UZYSKANE KWALIFIKACJE: Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu z pozostałymi wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, uprawnienia do terapii pedagogicznej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w grupach przedszkolnych i klasach szkolnych (w tym integracyjnych). Słuchacze nabędą również umiejętności i wiedzę z zakresu zajęć rewalidacyjnych.

PROGRAM: Program studiów jest zgodny z nowym Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).

Program studiów obejmuje m.in. zagadnienia z obszarów:

  • Podstawowe problemy pedagogiki specjalnej
  • Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
  • Diagnostyka psychopedagogiczna
  • Wybrane zagadnienia i współczesne kierunki pedagogiki
  • Podstawy teoretyczne i nowoczesne metody terapii pedagogicznej
  • Pomoc psychologiczno-pedagogicznej i poradnictwo w świetle przepisów prawa
  • Sytuacja i wsparcie rodziny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Trening integracyjny
  • Profilaktyka z elementami wczesnego wspomagania rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych i poradnictwa
  • Diagnostyka neuropediatryczna
  • Emisja głosu
  • Diagnoza dysleksji rozwojowej i jej ryzyka
  • Zaburzenia w zachowaniu dzieci i młodzieży
  • Profilaktyka i terapia uzależnień
  • Metodyka pracy w klasach integracyjnych
  • Metody terapii specyficznych trudności w uczeniu się uczniów klas I-III i IV-VI
  • Trening percepcji słuchowej, mowy, prawidłowej pisowni
  • Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
  • Metodyka pracy z uczniem z Autyzmem
  • Metodyka pracy z uczniem zdolnym i z uczniem z trudnościami w nauce
  • Warsztat umiejętności interpersonalnych
  • Warsztaty wychowawcze – praca z uczniem z trudnościami wychowawczymi
  • Rewalidacja i wczesne wspomaganie dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
  • Rewalidacja i wczesne wspomaganie dzieci z zaburzeniami sensorycznymi
  • Rewalidacja i wczesne wspomaganie dzieci przewlekle chorych i z dysfunkcją ruchu
  • Rewalidacja i wczesne wspomaganie dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi
  • Konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych
  • Adaptacja i rozwój społeczno – zawodowy
  • Alternatywne i wspomagające metody komunikowania się
  • Elementy terapii logopedycznej z logorytmiką
  • Muzykoterapia w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Arteterapia w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Techniki terapii ruchem i tańcem w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Socjoterapeutyczne metody pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Animaloterapia w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Praktyka pedagogiczna

CZAS TRWANIA:

3 semestry, 450 godzin, 180 godzin praktyk zawodowych- wersja z dodatkowym modułem pedagogiki specjalnej.

3 semestry, 390 godzin, 120 godzin praktyk- wersja bez dodatkowego modułu pedagogiki specjalnej.

ORGANIZACJA ZAJĘĆ: Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele (dwa , trzy razy w miesiącu) od godz. 9:00 do 15:00.

WARUNKI ZALICZENIA:

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów , zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zdanie egzaminu końcowego, realizacja praktyki pedagogicznej oraz uregulowanie płatności.

ZAPISY:

tel. firmowy : 17 856 92 88

tel. kom. 501 506 024

mail:biuro@cud.rzeszow.p