Jak zdobyć wiedzę i kwalifikacje niezbędne do zarządzania szkołą?
Czy każdy może zostać dyrektorem szkoły, przedszkola lub placówki oświatowej? Oczywiście, że nie. By objąć takie stanowisko, trzeba mieć odRead More…
Centrum Usług Dydaktycznych
Dołącz do grupy i przyjdź na spotkanie organizacyjne
Prześlij zgłoszenie do 31.08.2022 i otrzymaj 300zł rabatu
Celem studiów jest przekazanie niezbędnej wiedzy oraz kompetencji w kierunku sprawnego zarządzania placówkami opiekuńczo-wychowawczymi czy innymi instytucjami związanymi z edukacją, ale również zarządzania zasobami ludzkimi w tych organizacjach. Studia przygotowują do udoskonalenia jakości pracy w placówkach oświatowych w nowej strukturze systemu oświaty oraz do skutecznego planowania regionalnej polityki oświatowej. Wybranie tego kierunku to gwarancja poznania wszelkich ujęć i wymiarów bycia menedżerem.
– dyrektorzy szkół, osoby zajmujące stanowiska kierownicze w placówkach oświatowo-wychowawczych, osoby zatrudnione w administracji państwowej wszystkich szczebli lub przede wszystkim kandydaci na zajmowanie wyżej wymienionych stanowisk,
– nauczyciele wszystkich specjalności i poziomów nauczania, którzy są zainteresowani doskonaleniem zawodowym, pragnący nabyć wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania w edukacji,
– osoby zajmujące się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego,
– pracownicy nadzoru pedagogicznego, pracownicy organów prowadzących szkoły, animatorzy działań i organizacji oświatowych.
Absolwenci studiów nabywają kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowisk dyrektorskich oraz innych stanowisk kierowniczych w placówkach oświatowych zgodnie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U. Nr 184, poz. 1436).
I MODUŁ: TEORETYCZNE PODSTAWY ZARZĄDZANIA PLACÓWKĄ OŚWIATOWĄ
– System oświaty – cele, zadania, funkcje i podstawy prawne
– Zadania oświatowe samorządu terytorialnego
– Publiczne i niepubliczne podmioty systemu oświaty – zadania i funkcje
– Realizacja zadań statutowych placówki oświatowej
II MODUŁ: PRAWNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA PLACÓWKĄ OŚWIATOWĄ
– Prawo rodzinne w oświacie
– Prawo pracy w oświacie – Karta Nauczyciela, Kodeks Pracy
– Podstawy prawa administracyjnego i samorządowego
– Tworzenie wewnętrznych aktów prawnych w placówce oświatowej
III MODUŁ: PRAKTYCZNE ZARZĄDZANIE PLACÓWKĄ OŚWIATOWĄ
– Dyrektor liderem placówki oświatowej – planowanie i organizacja pracy placówki oświatowej
– Zarządzanie informacją niejawną – RODO w placówce oświatowej
– Zarządzanie marką placówki oświatowej
– Zarządzanie dokumentacją placówki oświatowej
– Zarządzanie finansami w placówce oświatowej
– Zarządzanie BHP i ochroną p.poż. w placówce oświatowej
– Zasady udzielania pierwszej pomocy
– Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i organizacja kształcenia specjalnego
– Zagrożenia dzieci i młodzieży – przeciwdziałanie i współpraca z organami wspierającymi
– Zarządzanie zmianą i sytuacją kryzysową w placówce oświatowej
– Nadzór pedagogiczny, zarządzanie jakością, ewaluacja placówki oświatowej
– Rada pedagogiczna, rada rodziców
– Podstawa programowa – cele kształcenia z uwzględnieniem etapów edukacyjnych i typów szkół
– Współpraca placówki oświatowej z podmiotami zewnętrznymi
– Nowoczesne technologie wspomagające zarządzanie placówką oświatową – system zarządzania informacją i zdalne formy nauczania
IV MODUŁ: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W PLACÓWCE OŚWIATOWEJ
– Dyrektor placówki oświatowej w funkcji HR: rekrutacja, selekcja, wdrożenie i zwolnienie pracownika
– Trening menedżerski
– Dyrektor liderem rozwoju – doskonalenie, awans i ocena pracy nauczyciela
V MODUŁ: KOMPETENCJE OSOBISTE DYREKTORA PLACÓWKI OŚWIATOWEJ
– Dyrektor liderem wystąpień publicznych i prezentacji. Budowanie marki osobistej i autorytetu lidera placówki oświatowej
– Techniki radzenia sobie ze stresem, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
– Warsztat interpersonalny dyrektora placówki oświatowej: komunikacja interpersonalna, asertywność, efektywność osobista i organizacja czasu pracy, konflikt i sytuacje trudne
– Budowanie relacji z nauczycielem, rodzicem i uczniem
– Coaching w edukacji
2 semestry, 230 godzin
Studia podyplomowe organizowane będą w formule hybrydowej polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line.
Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele (dwa , trzy razy w miesiącu) od godz. 9:00 do 15:00.
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów , zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zdanie egzaminu końcowego, realizacja praktyki pedagogicznej oraz uregulowanie płatności.
tel. firmowy : 17 856 92 88; tel. kom. 501 506 024; mail: biuro@cud.rzeszow.pl