studia podyplomowe

SZKOLENIA

Rada pedagogiczna to niezwykle ważny organ w każdej placówce edukacyjnej. Jego zadaniem jest planowanie, realizacja i kontrola wykonania planów pedagogicznych oraz pracy organizacyjnej szkoły, przedszkola czy ośrodka wychowawczego. W skład rady pedagogicznej wchodzi dyrektor, nauczyciele i wychowawcy. Szkolenie rad pedagogicznych ma na celu przekazanie merytorycznej, praktycznej wiedzy na temat skutecznego planowania i efektywnego realizowania zamierzonych celów dydaktycznych.  Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty edukacyjnej dotyczącej szkoleń rad pedagogicznych, które prowadzimy w CUD Rzeszów.

W trosce o skuteczne wsparcie zespołów przedmiotowych i rad pedagogicznych w przedszkolach, szkołach oraz placówkach oświatowych proponujemy uczenie się w zespole z udziałem wykwalifikowanego konsultanta. Taka forma doskonalenia, nawet gdy zespół jest mały, pozwala na udzielanie wsparcia merytorycznego i metodycznego, przy jednoczesnej możliwości rzetelnej ocenie obszarów do rozwoju.

Tematyka Szkoleń Rad Pedagogicznych
Centrum Usług Dydaktycznych w Rzeszowie na rok szkolny 2023/2024

    1. Agresja i przemoc rówieśnicza w szkole.
    2. Asertywność w „trudnych relacjach”.
    3. Autorytet nauczyciela – jak go budować?
    4. Awans zawodowy nauczycieli po nowemu.
    5. Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego.
    6. Dobrostan nauczyciela. Jak o niego zadbać?
    7. Doskonalenie kompetencji dyrektorów i nauczycieli szkół w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego, uwzględniających także ocenianie kształtujące i ocenianie grupowe.
    8. Dziecko w rodzinie z problemem alkoholowym.
    9. Dziecko z depresją.
    10. Edukacja włączająca w szkole XXI w.
    11. Etyka pracy nauczyciela.
    12. Gry psychologiczne stosowane przez uczniów- skuteczne sposoby przerywania gier.
    13. Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w przedszkolu, szkole.
    14. Integracja zespołu klasowego.
    15. Jak prowadzić skuteczną rewalidacje z dzieckiem z zaburzeniami w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
    16. Jak sobie radzić z dzieckiem z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją.
    17. Jak wspomagać rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji – trudna sztuka motywowania uczniów do lepszej pracy.
    18. Karna, cywilna i dyscyplinarna odpowiedzialność nauczycieli (w tym dyrektorów szkół) związana  z wykonywaniem przez nich pracy pedagogicznej w świetle aktualnych przepisów prawa.
    19. Konflikt w szkole pomiędzy uczniami i ich rodzicami, a nauczycielami. Próby   jego rozwiązania poprzez    zastosowanie elementów (technik) mediacyjnych.
    20. Konstruktywna ocena pracy nauczyciela. Rola nauczyciela i dyrektora w tym procesie.
    21. Kreatywność (nowatorska twórczość) nauczycieli i uczniów poprzez podejmowanie innowacji pedagogicznych i eksperymentów oraz pracę metodą projektów w warunkach współpracy wewnątrzszkolnej i pozaszkolnej.
    22. Kreatywność i przedsiębiorczość jako kompetencje przyszłości. Jak je kształtować w szkole?
    23. Kształtowanie kompetencji kluczowych wśród uczniów.
    24. Metoda projektu w przedszkolu.
    25. Metody coachingowe w pracy nauczyciela. Umiejętność zadawania pytań.
    26. Metody i techniki rozwijające twórcze myślenie.
    27. Nauczyciel wychowawcą – doskonalenie umiejętności wychowawczych.
    28. Nauczyciele i rodzice. Wzajemne błędy pedagogiczne i wychowawcze, jak ich unikać i jak je likwidować. Jak radzić sobie z „roszczeniowymi rodzicami”.
    29. Nauczycielu – jaką marką chcesz być? Jak odnieść sukces edukacyjny oraz  wychowawczy i pozostać sobą?
    30. Nowelizacja Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego i innych ustaw oraz jej wpływ na nowe, odpowiedzialne zadania szkoły i przedszkola.
    31. Ocena pracy nauczyciela.
    32. Oceniaj i doceniaj. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów i zachowania w  świetle obowiązujących przepisów prawa.
    33. Ochrona dzieci i młodzieży przed przemocą w cyberprzestrzeni.
    34. Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli w świetle obowiązujących przepisów prawa.
    35. Organizacja kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole.
    36. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
    37. Organizacja wycieczek szkolnych i wszystkich innych imprez ( w tym rekreacyjnych i turystycznych) organizowanych przez szkołę poza jej terenem.
    38. Pierwsza pomoc przedmedyczna.
    39. Podstawa programowa kształcenia ogólnego na wszystkich poziomach kształcenia oraz główne akcenty jej monitorowania.
    40. Podstawy projektowania i druku 3D dla edukacji.
    41. Pomoc dziecku w rodzinie przeżywającej kryzys po stracie (choroba, rozwód, śmierć).
    42. Praca z dzieckiem z FAS.
    43. Praktyczne wskazówki do pracy z dzieckiem z autyzmem. Przegląd metod.
    44. Prawda, dobro, piękno. Jak je kształtować w przestrzeni szkoły?
    45. Prawo oświatowe w placówce oświatowej. Stosowanie prawa oraz tworzenie wewnętrznych aktów prawnych.
    46. Profilaktyka przemocy.
    47. Prowadzenie spotkań superwizyjnych dla zespołów- przyglądanie się swoim działaniom, poszukiwanie rozwiązań trudnych sytuacji/ nauczyciele, psycholodzy, pedagodzy, socjoterapeuci, osoby pracujące z grupami.
    48. Przyczyny częstych konfliktów pomiędzy szkołą a rodzicami uczniów związanych ze stosowaniem prawa oświatowego.
    49. Przywództwo edukacyjne-vademecum dyrektora.
    50. Robotyka z klasą. Fascynująca podróż po świecie programowania.
    51. Rodzice partnerami szkoły. Budowanie dobrych relacji.
    52. Rola i zadania szkoły w rozpoznawaniu i zapobieganiu przemocy wobec dziecka.
    53. Rozwiązywanie konfliktów rówieśniczych. Agresja i przemoc w szkole. Próby działań profilaktycznych.
    54. Skuteczne i nieskuteczne metody wychowawcze.
    55. Skuteczne sposoby rozwiązywania sytuacji konfliktowych – negocjacje, mediacje, zasady komunikacji.
    56. Stres i wypalenie w zawodzie nauczyciela.
    57. Stwórzmy przedszkole na miarę wyzwań XXI wieku.
    58. Szkoła środowiskiem wzrostu młodego człowieka – jak je budować?
    59. Uczeń z autyzmem w szkole masowej.
    60. Wielokulturowość jako wyzwanie dla procesu wychowania. Współpraca nauczyciel- rodzic.
    61. Wychowanie do wartości i kształtowanie uczniowskich postaw.
    62. Wykluczenie, izolacja, depresja. Dziecko po przeżyciach traumatycznych.
    63. Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w pracy nauczyciela.
    64. Zachowania zdrowotne i styl życia dzieci i młodzieży.
    65. Zagrożenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w świecie współczesnym.
    66. Zajęcia z wychowawcą. Jak ciekawie je organizować?
    67. Zasady pracy z zespołem klasowym- komunikacja w grupie, rozwój grupy.
    68. Zatrudnianie nauczycieli, w tym specjalistów ( pedagogów, logopedów, psychologów, pedagogów specjalnych) w świetle nowo obowiązujących przepisów.

 

Program szkolenia może zostać indywidualnie dopasowany do potrzeb szkoły lub przedszkola.