SZKOLENIA

Rada pedagogiczna to niezwykle ważny organ w każdej placówce edukacyjnej. Jego zadaniem jest planowanie, realizacja i kontrola wykonania planów pedagogicznych oraz pracy organizacyjnej szkoły, przedszkola czy ośrodka wychowawczego. W skład rady pedagogicznej wchodzi dyrektor, nauczyciele i wychowawcy. Szkolenie rad pedagogicznych ma na celu przekazanie merytorycznej, praktycznej wiedzy na temat skutecznego planowania i efektywnego realizowania zamierzonych celów dydaktycznych.  Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty edukacyjnej dotyczącej szkoleń rad pedagogicznych, które prowadzimy w CUD Rzeszów.

W trosce o skuteczne wsparcie zespołów przedmiotowych i rad pedagogicznych w przedszkolach, szkołach oraz placówkach oświatowych proponujemy uczenie się w zespole z udziałem wykwalifikowanego konsultanta. Taka forma doskonalenia, nawet gdy zespół jest mały, pozwala na udzielanie wsparcia merytorycznego i metodycznego, przy jednoczesnej możliwości rzetelnej ocenie obszarów do rozwoju.

Tematyka Szkoleń Rad Pedagogicznych
Centrum Usług Dydaktycznych w Rzeszowie na rok szkolny 2022/2023

  • Asertywność w „trudnych relacjach”.
  • Autorytet nauczyciela – jak go budować?
  • Awans zawodowy nauczycieli po nowemu.
  • Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego.
  • Dobrostan nauczyciela. Jak o niego zadbać?
  • Dziecko z depresją.
  • Dziecko z Ukrainy w szkole – problemy, dziecko po przeżyciu traumy, włączanie do zespołu klasowego.
  • Edukacja włączająca w szkole XXI w.
  • Etyka pracy nauczyciela.
  • Gry psychologiczne stosowane przez uczniów- skuteczne sposoby przerywania gier.
  • Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w przedszkolu, szkole.
  • Integracja zespołu klasowego.
  • Jak prowadzić skuteczną rewalidacje z dzieckiem z zaburzeniami w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
  • Jak sobie radzić z dzieckiem z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją.
  • Karna, cywilna i dyscyplinarna odpowiedzialność nauczycieli (w tym dyrektorów szkół) związana z wykonywaniem przez nich pracy pedagogicznej, w świetle aktualnych przepisów prawa.
  • Konstruktywna ocena pracy nauczyciela. Rola nauczyciela i dyrektora w tym procesie.
  • Konflikt w szkole pomiędzy uczniami i ich rodzicami, a nauczycielami. Próby jego rozwiązania poprzez zastosowanie elementów (technik) mediacyjnych.
  • Kreatywność i przedsiębiorczość jako kompetencje przyszłości. Jak je kształtować w szkole?
  • Kształtowanie kompetencji kluczowych wśród uczniów.
  • Metody coachingowe w pracy nauczyciela. Umiejętność zadawania pytań.
  • Najważniejsze zmiany w prawie oświatowym w roku szkolnym 2022/23.
  • Nauczyciel wychowawcą – doskonalenie umiejętności wychowawczych.
  • Nauczycielu – jaką marką chcesz być? Jak odnieść sukces edukacyjny oraz  wychowawczy i pozostać sobą?
  • Oceniaj i doceniaj. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów i zachowania w  świetle obowiązujących przepisów prawa.
  • Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli w świetle obowiązujących przepisów prawa.
  • Organizacja kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole.
  • Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna.
  • Podstawy projektowania i druku 3D dla edukacji.
  • Praca z dzieckiem z FAS.
  • Praktyczne wskazówki do pracy z dzieckiem z autyzmem. Przegląd metod.
  • Prawda, dobro, piękno. Jak je kształtować w przestrzeni szkoły?
  • Profilaktyka przemocy.
  • Prowadzenie spotkań superwizyjnych dla zespołów- przyglądanie się swoim działaniom, poszukiwanie rozwiązań trudnych sytuacji/ nauczyciele, psycholodzy, pedagodzy, socjoterapeuci, osoby pracujące z grupami.
  • Robotyka z klasą. Fascynująca podróż po świecie programowania.
  • Skuteczne i nieskuteczne metody wychowawcze.
  • Skuteczne sposoby rozwiązywania sytuacji konfliktowych – negocjacje, mediacje, zasady komunikacji.
  • Stres i wypalenie w zawodzie nauczyciela.
  • Szkoła środowiskiem wzrostu młodego człowieka – jak je budować?
  • Uczeń z autyzmem w szkole masowej.
  • Współpraca nauczyciel- rodzic.
  • Wychowanie do wartości i kształtowanie uczniowskich postaw.
  • Wykluczenie, izolacja, depresja. Dziecko po przeżyciach traumatycznych.
  • Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w pracy nauczyciela.
  • Zasady pracy z zespołem klasowym- komunikacja w grupie, rozwój grupy.
  • Zatrudnianie nauczycieli, w tym specjalistów ( pedagogów, logopedów, psychologów, pedagogów specjalnych) w świetle nowo obowiązujących przepisów.

Program szkolenia może zostać indywidualnie dopasowany do potrzeb szkoły lub przedszkola.