CEL STUDIÓW:
Współczesna edukacja potrzebuje nowoczesnych nauczycieli, którzy w cyfrowej rzeczywistości będą potrafili zapewnić swoim uczniom możliwie najlepsze warunki do rozwoju ich osobistego potencjału. Dzięki posiadanej najnowszej wiedzy z zakresu nowoczesnej dydaktyki, stworzą uczniom możliwość do wykształcenia kompetencji niezbędnych do funkcjonowania we współczesności i w przyszłości. W trakcie studiów słuchacze nie tylko poznają zasady organizacji procesu kształcenia w zgodzie z najnowszą wiedzą w zakresu nauk o edukacji, ale również nabywają praktycznych umiejętności projektowania sytuacji edukacyjnych z zastosowaniem najnowszych narzędzi informatycznych. Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do pracy w placówkach oświatowych oraz wyposażenie ich w wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej oraz umiejętności i kompetencji niezbędnych do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły. Program studiów obejmuje swym zakresem m.in. zagadnienia z dziedziny psychologii i pedagogiki ułatwiające rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania, nauczania i uczenia się.
ADRESACI:
Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich. Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane.
UZYSKANE KWALIFIKACJE:
Studia nadają kwalifikacje. Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu z pozostałymi wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, uprawnienia do pracy na stanowisku nauczyciela i wychowawcy we wszystkich rodzajach placówek oświatowych.
PROGRAM:
I MODUŁ: PSYCHOLOGIA
- Podstawy psychologii ogólnej
- Psychologia rozwoju człowieka
- Psychologia społeczna
- Psychologia uczenia się
- Rozwój zawodowy nauczyciela
II MODUŁ: PEDAGOGIKA
- Pedagogika ogólna
- Pedeutologia
- Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Sytuacja ucznia z niepełnosprawnością fizyczną i intelektualną w szkole ogólnodostępnej
- Problematyka dziecka w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
- Zagrożenia dzieci i młodzieży
- Uczeń z trudnościami w uczeniu się
- System oświaty
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
- Praca opiekuńczo-wychowawcza nauczyciela
- Uczeń w środowisku szkolnym
- Sytuacja ucznia z niepełnosprawnością fizyczną i intelektualną w szkole ogólnodostępnej
- Problematyka dziecka w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
- Zagrożenia dzieci i młodzieży
- Diagnoza pedagogiczna
- Uczeń z trudnościami w uczeniu się
- Doradztwo zawodowe
III MODUŁ: PODSTAWY DYDAKTYKI I EMISJI GŁOSU
- Podstawy dydaktyki ogólnej
- Klasa szkolna jako środowisko edukacyjne
- Kultura języka
IV MODUŁ: DYDAKTYKA PRZEDMIOTU NAUCZANIA
- Ramowy plan nauczania
- Podstawa programowa
- Metody kształcenia
- Metodyka treści kształcenia
- Projektowanie procesu kształcenia
- Ocenianie w pracy dydaktycznej
- Diagnoza grupy uczniowskiej i każdego ucznia w ramach nauczanego przedmiotu
- Rozwój umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów
- Warsztat pracy nauczyciela
CZAS TRWANIA:
3 semestry, 390 godzin, 150 godzin praktyk zawodowych
ORGANIZACJA ZAJĘĆ:
Studia podyplomowe organizowane będą w formule hybrydowej polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line.
Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele (dwa , trzy razy w miesiącu) od godz. 9:00 do 15:00.
WARUNKI ZALICZENIA:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów , zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zdanie egzaminu końcowego, realizacja praktyki pedagogicznej oraz uregulowanie płatności.
ZAPISY:
tel. firmowy : 17 856 92 88; tel. kom. 501 506 024; mail:biuro@cud.rzeszow.pl