Matematyka dla nauczycieli

Studia podyplomowe

CEL STUDIÓW

Kształcenia na studiach podyplomowych na kierunku Matematyka dla nauczycieli przygotowuje do wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie przygotowania merytorycznego i dydaktycznego do nauczania kolejnego przedmiotu.

Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz. 1450).

Studia podyplomowe Matematyka dla nauczycieli przygotowują uczestników do wykonywania zawodu nauczyciela Matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.

Zadaniem kadry dydaktycznej na kierunku Matematyka dla nauczycieli jest wyposażenie uczestników w wysoko ceniony warsztat. Zajęcia prowadzone będą przez nauczycieli akademickich oraz osoby posiadające kompetencje zawodowe lub naukowe, a także doświadczenie w zakresie przygotowania do nauczania  dla prowadzonych zajęć.

ADRESACI

Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich. Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane, jednak do podjęcia studiów konieczne jest posiadanie przygotowania pedagogicznego.

UZYSKANE KWALIFIKACJE:

Studia nadają kwalifikacje.

Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu z pozostałymi wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1289), uprawnienia do nauczania Matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.

PROGRAM:

Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz. 1450).

Program swym zakresem obejmuje m.in. treści:

MODUŁ I – PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE DO NAUCZANIA MATEMATYKI JAKO KOLEJNEGO PRZEDMIOTU (180 GODZIN)

  • Przygotowanie merytoryczne do nauczania na II etapie edukacyjnym
  • Przygotowaniem merytoryczne do nauczania na III etapie edukacyjnym

MODUŁ II – PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE DO NAUCZANIA MATEMATYKI JAKO KOLEJNEGO PRZEDMIOTU (90 GODZIN) m.in.:

  • Ramowy plan nauczania
  • Podstawa programowa
  • Kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela
  • Metody kształcenia
  • Metodyka treści kształcenia
  • Projektowanie procesu kształcenia
  • Ocenianie w pracy dydaktycznej
  • Diagnoza grupy uczniowskiej i każdego ucznia w ramach nauczanego przedmiotu
  • Rozwój umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów
  • Warsztat pracy nauczyciela

CZAS TRWANIA:  

  • 3 semestry
  • 270 godzin
  • 90 godzin praktyk zawodowych

ORGANIZACJA ZAJĘĆ:

Studia podyplomowe organizowane będą w formule hybrydowej polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych  z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line.

Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele (dwa , trzy razy w miesiącu) od godz. 9:00 do 15:00.

WARUNKI ZALICZENIA:

  Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów , zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zdanie egzaminu końcowego, realizacja praktyki pedagogicznej oraz uregulowanie płatności.

ZAPISY:

tel. firmowy : 17 856 92 88;  tel. kom. 501 506 024;  mail:biuro@cud.rzeszow.pl