CEL STUDIÓW
Kształcenia na studiach podyplomowych na kierunku Historia dla nauczycieli przygotowuje do wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie przygotowania merytorycznego i dydaktycznego do nauczania kolejnego przedmiotu.
Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz. 1450).
Studia podyplomowe Historia dla nauczycieli przygotowują uczestników do wykonywania zawodu nauczyciela Historii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
ADRESACI
Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich. Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane. Do podjęcia studiów wymagane jest posiadanie przygotowania pedagogicznego*.
*w rozumieniu Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
UZYSKANE KWALIFIKACJE
Studia nadają kwalifikacje.
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu
z pozostałymi wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1289), uprawnienia do nauczania Historii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
PROGRAM
Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz. 1450).
Program swym zakresem obejmuje m.in. treści:
MODUŁ I
PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE DO NAUCZANIA HISTORII JAKO KOLEJNEGO PRZEDMIOTU (180 GODZIN)
- Przygotowanie merytoryczne do nauczania na II etapie edukacyjnym
- Przygotowaniem merytoryczne do nauczania na III etapie edukacyjnym
Kształcenie merytoryczne przygotowuje uczestników do nauczania Historii na II (klasy IV-VIII) i III etapie edukacyjnym.
W ramach modułu I w trakcie zajęć omówione zostaną m.in. treści takie jak:
- Wprowadzenie do badań historycznych
- Historia historiografii i metodologia historii
- Pradzieje ziem polskich
- Historia starożytna
- Historia średniowieczna powszechna
- Historia średniowieczna Polski
- Historia nowożytna powszechna do 1789 r.
- Historia nowożytna Polski do 1795 r.
- Historia nowożytna powszechna 1789 – 1918
- Historia nowożytna Polski 1795 – 1918
- Historia najnowsza powszechna 1918 – 1945
- Historia najnowsza Polski 1918 – 1944
- Historia najnowsza powszechna po 1945 r.
- Historia najnowsza Polski po 1944 r.
- Historia Śląska
- Dydaktyka historii
MODUŁ II
PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE DO NAUCZANIA HISTORII JAKO KOLEJNEGO PRZEDMIOTU (90 GODZIN) m.in.:
- Ramowy plan nauczania
- Podstawa programowa
- Kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela
- Metody kształcenia
- Metodyka treści kształcenia
- Projektowanie procesu kształcenia
- Ocenianie w pracy dydaktycznej
- Diagnoza grupy uczniowskiej i każdego ucznia w ramach nauczanego przedmiotu
- Rozwój umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów
- Warsztat pracy nauczyciela
CZAS TRWANIA
- 3 semestry
- 270 godzin
- 90 godzin praktyk zawodowych
ORGANIZACJA ZAJĘĆ
Studia podyplomowe organizowane będą w formule hybrydowej polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line.
Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele (dwa , trzy razy w miesiącu) od godz. 9:00 do 15:00.
WARUNKI ZALICZENIA:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów , zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zdanie egzaminu końcowego, realizacja praktyki pedagogicznej oraz uregulowanie płatności.
ZAPISY:
tel. firmowy : 17 856 92 88; tel. kom. 501 506 024; mail:biuro@cud.rzeszo